"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bapa tembak anak kerana jus oren

BATON ROUGE - AMERIKA SYARIKAT. Kekurangan jus oren di rumah menjadi punca seorang bapa bertindak di luar kawalan apabila sanggup menembak punggung anak lelakinya yang berusia 18 tahun.
Dek kerana perbuatan itu, Eldridge Dukes,58, ditahan dan bakal berdepan tuduhan cubaan membunuh tanpa niat dan menggunakan senjata api secara haram.

Jurucakap polis Baton Rouge, Koperal Don Coppola berkata, kejadian bermula apabila si ayah mulai naik berang apabila mengesyaki si anak telah menyebabkan simpanan jus oren berkurangan, namun dinafikan si anak sehingga timbul perbalahan.

"Perbalahan makin panas apabila si anak lelaki tertuduh merosakkan rumah dan memecahkan pasu porselin, menyebabkan bapanya marah.

"Dengan bersenjatakan pistol, lelaki itu mengejar anaknya hingga ke pintu hadapan lalu melepaskan beberapa das tembakan sebelum satu daripadanya terkena punggung remaja itu," katanya dipetik Reuters.

Remaja itu dibawa ke hospital dan dilaporkan stabil.

Tiada ulasan: