"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zambry Abd Kadir, MB Perak bakal disingkir?

Khairil Ashraf 
izkandar,zamryPETALING JAYA : Pas Kuala Kangsar mendakwa, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir akan disingkirkan jawatan sebagai Menteri Besar Perak.
Ia dikatakan bersangkut paut dengan pengguguran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri yang dikatakan rapat dengannya.

Dalam kenyataannya, Yang Dipertua Pas Kuala Kangsar, Dr Raja Ahmad Iskandar Al Hiss menjelaskan tindakan itu dibuat ekoran ketidak puasan kepimpinan UMNO bahagian terhadapp Zambry.

“Difahamkan beberapa kepimpinan Ketua UMNO Bahagian ‘senior’ dari Perak yang berstatus kepimpinan Majlis Tertinggi UMNO Malaysia sudah mula ‘mencongak’ pengganti Datuk Seri Zambry pada masa kini,” katanya.

Raja Ahmad berkata, berdasarkan sumber dalaman UMNO, pelantikan Datuk Seri Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri baru turut menjadi penyumbang kepada perubahan yang bakal berlaku nanti.

Menurutnya, selepas rombakan kabinet yang diumumkan oleh Perdana Menteri baru-baru ini,ia turut akan disusuli dengan perubahan di peringkat kepimpinan kerajaan negeri termasuk pertukaran menteri besar.

“Kami lontarkan kepada Datuk Seri Zambry bagi ianya menafikan ‘khabar angin’ tersebut yang sudah mula ‘ditiupkan’ oleh kepimpinan UMNO Bahagian di Perak khasnya.

“Jika benar apa yang dimaklumkan, sudah tentu kedudukan Datuk Seri Zambry akan terancam di Perak khasnya kerana sudah ada usaha menggantikan pengaruh beliau di Perak berikutan isu dalaman UMNO kini,” katanya.

Beliau juga difahamkan telah ada penama untuk menggantikan Zambry sebagai menteri besar dan individu tersebut merupakan orang yang cukup rapat dengan Zahid dan pernah bekerja dengannnya satu ketika dahulu.
-fmt-

Tiada ulasan: