"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kucing ini hilang 7 minggu, ditemui mabuk wain

Sebuah keluarga di German dilanda kerisauan kerana kehilangan kucing mereka hilang, namun selepas tujuh minggu kucing itu akhirnya pulang dalam keadaan mabuk.

Namun, kucing itu memerlukan rawatan lanjut kerana didapati meminum terlalu banyak wain, lapor Maxim.

“Dia (kucing) kelihatan seperti hendak mati ketika saya menjumpainya,” pemilik kucing itu, Claudia von Buren, itu dilaporkan sebagai berkata.

Kucing itu ditemui di ruang bawah tanah rumah jirannya setelah menjilat tiga botol wain sehingga mabuk.

Von Buren membawa kucing tersebut ke veterinar dan dirawat selama tiga hari sehingga dibenarkan pulang.

Sebelum itu, Von Buren berkata kucing jenis Turkish Angora itu kebiasaanya keluar dan akan pulang seperti biasa.

Setelah didapati tidak pulang, Von Buren mengedarkan 150 brosur gambar kucing tersebut di kawasan sekitar.

Von Buren berkata, kini kucingnya enggan meminum air kerana trauma ia adalah wain.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: