"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak lembu menyerupai manusia (Gambar)

Anak lembu tersebut didakwa mati selepas ia dilahirkan pada Khamis lalu.
GORONTALO - INDONESIA. Kelahiran anak lembu yang didakwa menyerupai manusia telah mencetuskan kekecohan penduduk di Gorontalo selepas ia menjadi tular di media sejak semalam.

Orang ramai turut berpusu-pusu ke Desa Imana, Kecamatan Atinggola, Gorontalo Utara untuk melihat sendiri makhluk aneh itu.

Seorang penduduk yang hanya dikenali sebagai Septiana berkata, anak lembu itu dilahirkan pada Khamis lalu dan berita itu kemudiannya bertukar kecoh kerana mendakwa ia mirip manusia.

"Kepalanya jelas menyerupai manusia. Ia sudah tidak bernyawa ketika dikerumuni orang ramai," ujarnya.

Gambar yang tersebar di media sosial menunjukkan kepala anak lembu itu seakan kepala manusia dengan lidahnya terjulur keluar.

Difahamkan, anak lembu itu mati ketika ia dilahirkan.

Ketua Hubungan Masyarakat Polis Daerah Gorontalo, AKBP Wahyu Tri Cahyono mengesahkan bangkai haiwan itu telah ditanam kerana ia mula membusuk.

"Apa yang menghairankan, mata anak lembu itu juga berada pada bahagian depan dan turut mempunyai kening. Ia mempunyai otot dan tulang punggungnya seperti tulang pinggul bayi yang berumur antara satu hingga dua minggu.

"Walaupun sudah mati selama dua hari, bangkainya tidak keras atau berbau," jelasnya. - Detik.com

Tiada ulasan: