"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Syamsul Debat beri keterangan dakwaan kes melakukan seks oral dengan isreri orang

Dakwaan ganggu isteri orang: Penceramah bebas Syamsul Debat beri keterangan
MALAYSIA DATELINE
Dakwaan ganggu isteri orang: Penceramah bebas Syamsul Debat beri keterangan
Polis sudah merakamkan keterangan penceramah motivasi, Syamsul Amri Ismail atau Syamsul Debat berhubung dakwaan skandal dengan isteri orang, semalam.

Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Noor Azam Jamaludin berkata, penceramah berusia 41 tahun itu hadir ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Negeri Sembilan pada 11 pagi dan memberikan kerjasama sepenuhnya.

Katanya, Syamsul memberikan keterangan susulan laporan polis dibuat seorang lelaki dari Johor yang berusia 51 tahun Sabtu lalu.

“Polis sudah melengkapkan keterangan semua pihak iaitu Syamsul Debat, pengadu dan isteri pengadu yang berusia 39 tahun.

Polis setakat ini masih meneruskan siasatan,” katanya seperti dilaporkan Harianmetro semalam.

Ditanya sama ada kes ada kaitan dengan seteru politik atau kejadian benar-benar berlaku, beliau enggan mengulas dengan lebih lanjut.

“Kita masih menyiasat dan akan merujuk Timbalan Pendakwa Raya sama ada dihadapkan ke mahkamah atau sebaliknya,” katanya.

Akhbar pada 27 Mac lalu melaporkan Syamsul Debat pada sidang media di Rahang, Seremban memaklumkan terkejut apabila ada laporan mendakwanya mempunyai skandal dengan isteri orang.

Syamsul menafikan dakwaan itu malah tidak tahu apa isi kandungan dan siapa yang membuat laporan polis.

Beliau ditemani peguam, Datuk T Anandan tidak terfikir ada individu berdendam dengannya kerana setiap hari berinteraksi dengan ramai orang menerusi ceramahnya.

Pengadu dalam laporan polis mendakwa penceramah terbabit berkenalan dengan isterinya yang menetap di Johor Bahru melalui Facebook sebelum hubungan bertambah rapat apabila mereka sering berhubung melalui telefon.

Lelaki itu mendakwa pada hujung Disember tahun lalu, mereka bertemu di hotel di Seremban dan penceramah itu meminta wanita terbabit melakukan seks oral dan memberinya sejumlah wang.

Tiada ulasan: