"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ditahan jual isteri RM239 di media sosial

KOSMO!
Munif mengaku bersalah menjual isterinya untuk mendapatkan wang. - TribunJatim.com/Ipunk Purwanto
JAKARTA – Seorang lelaki di Malang, Indonesia ditahan selepas menjual isterinya untuk melakukan hubungan intim dengan tiga lelaki melalui media sosial, lapor laman berita Tribunnews.

Kejadian itu terbongkar apabila polis menerima maklumat mengenai perbuatan suspek daripada sebuah kumpulan sembang di media sosial.

Unit Siasatan Jenayah Polis Malang kemudian berpura-pura membuat perjanjian dengan suspek, Munif Efendi, 43, pada 14 Disember lalu.

Mereka kemudian bertemu di sebuah penginapan di daerah Kepanjen dengan kadar bayaran dipersetujui sebanyak 800,000 rupiah (RM239). 

“Suspek datang membawa isterinya ke penginapan itu dan meminta bayaran terlebih dahulu,” kata Polis Malang, Ahmad Taufik. 

Suspek kemudian ditahan dan dibawa ke balai Polis Malang. Siasatan mendapati suspek mengaku sudah empat kali menjual isterinya.

Menurut Taufik, wang yang diperoleh melalui kegiatan itu akan digunakan untuk membeli keperluan harian. Suspek kini berdepan hukuman penjara 15 tahun. – AGENSI 

Tiada ulasan: