"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sifat Dajjal ulama politik, penganut assabiyyah sedang rosakkan ummah

HarapanDaily.com
Sifat Dajjal ulama politik, penganut assabiyyah sedang rosakkan ummah
AHMAD SAYUTI BASHIRON

Fitnah ustaz-ustaz politik yang tertanam hasad dan tidak jujur penuh kebencian sebenarnya adalah manifestasi perangai Dajjal dalam kalangan manusia yang terpaling wajib kita hindari.

Perasan apa berlaku sejak sehari dua ini?

Penganut Haji Hadi bukan sahaja bodoh sejarah (walau ada juga cerdik) tetapi kerja hakiki pentaksub Haji Hadi adalah bina persepsi jahat, sebarkan, pada setiap isu politik yang mahu diserang.

Bercakap dan menulis langsung di luar konteks kejahilan ilmu sejarah mereka. Tanpa langsung takutkan dosa itu berjariah.

Matlamat kuasa segalanya. Jadilah fitnah dan pembohongan diolah sebagai modal politik harian.

Sudah lebih seminggu Datuk Seri Anwar Ibrahim berucap depan penjawat awam memberi pesanan, dengan penuh waspada dan meletakkan beberapa disclaimer. Ucapan panjang sangat jelas berkaitan polisi dan halatuju kerajaan.

Tapi kerja penganut Haji Hadi adalah potong dan cipta fitnah – Anwar sebut 7 pemuda Kahfi beragama Kristian, Anwar dah samakan Islam dan Kristian.

Semudah, sejahat, dan selaknat itu kerja penganut Haji Hadi ini. Dosa kering bertebaran. Fitnah dibangkitkan sesuka hati.

Mereka langsung buta fakta sejarah yang Anwar sebutkan – 7 pemuda yang amal ajaran Islam, lari dari kezaliman Raja jahat, dan akhirnya 309 tahun selepas itu bangkit pada zaman Raja Nasrani (Kristian) yang adil.

Sampai pula pada si Azhar Idrus terus lambung penuh seronok layan tanpa rujuk konteks ucapan sebenar.

Ulama-ulama politik dan penganut assabiyyah inilah yang perlu kita waspada kerana sifat Dajjal mereka itu sedang merosakkan ummah.

Baca surah al-Kahfi, sepatutnya Allah akan pelihara kita dari Dajjal yang celaka itu.

Tiada ulasan: