"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelari berusia 52 tahun sertai maraton sambil hisap rokok

KOSMO!
CHEN menyalakan api untuk merokok ketika berlari di Xiamen awal bulan ini. - Foto Weibo
BEIJING  –  Seorang pelari China menghisap rokok sepanjang dia berlari dalam satu acara maraton di bandar Xiamen, wilayah Fujian,  lapor portal berita Daily Mirror semalam. 

Pelari dikenali sebagai Uncle Chen itu menduduki tempat ke-574 daripada 1,500 peserta. Dia menamatkan larian dengan catatan masa  tiga jam dan 35 minit pada 7 Januari lepas.

Pihak penganjur membatalkan penyertaan Uncle Chen, 52, kerana dia merokok semasa berlari dalam pertandingan tersebut.

Bagaimanapun, berlari sambil menghisap rokok bukan sesuatu yang ganjil bagi dirinya.

Pada 2002, Uncle Chen menduduki tempat ke-574 dalam pertandingan maraton Xinanjiang walaupun dia merokok sambil  berlari.

Gambar  dia menghisap rokok ketika berlari menjadi tular di media sosial sehinggakan pihak penganjur menyiarkannya bagi mengelak sebarang keraguan.

Namun, pada tahun ini, Jawatankuasa Maraton Xiamen mengumumkan bahawa Chen tidak layak  berada dalam senarai pemenang pertandingan tersebut.

Ini kerana terdapat peraturan yang melarang pelari menghisap merokok ketika berlari. – AGENSI

Tiada ulasan: