"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Merajuk? Umno Selangor kembalikan 20 jawatan ahli majlis PBT kepada PH

Mohamad Fadli

KUALA LUMPUR: Umno Selangor akan menyerahkan semula kuota 20 jawatan ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) di Selangor kepada Pakatan Harapan (PH).

Ketua Umno Selangor Megat Zulkarnain Omardin berkata, tindakan itu bukan disebabkan pihaknya “merajuk” tetapi bagi menafikan dakwaan bahawa parti itu tamak dan mendesak PH.

Bagaimanapun, katanya, Umno Selangor mahu semua 373 Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung (JPKK) diserahkan kepada pihaknya.

“Kita mahu PH jaga bandar dan Umno jaga kawasan kampung,” kata Megat Zulkarnain pada sidang media hari ini,

“Kita akan serahkan keputusan ini kepada Presiden Umno Zahid Hamidi esok dalam pertemuan tertutup di Sepang.”

Tiada ulasan: