"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Terengganu: Pelajar cedera dihempap dinding runtuh

FMT Reporters
Anggota bomba mengambil mengeluarkan mangsa terperangkap bawah runtuhan dinding konkrit di sebuah sekolah menengah di Setiu, Terengganu. (Gambar JBPM)
PETALING JAYA: Seorang pelajar perempuan cedera selepas dihempap dan tersepit di celah dinding konkrit yang runtuh di sebuah sekolah menengah di Kampung Putera Jaya, Setiu, Terengganu, pagi tadi.

Ketua Balai Bomba Setiu, Mohd Razli Rapiae, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai pelajar perempuan berusia 16 tahun yang terperangkap bawah runtuhan dinding konkrit itu.

Katanya, sembilan anggota bomba menggunakan peralatan khas untuk mengeluarkan pelajar tersebut.

“Anggota bomba mengambil masa 15 minit untuk mengeluarkan mangsa daripada runtuhan itu.

“Pelajar perempuan itu didapati mengalami kecederaan pada bahagian paha,” katanya menurut Sinar Harian.

Razli berkata, mangsa yang cedera diserahkan kepada petugas Kementerian Kesihatan untuk rawatan lanjut.

Tiada ulasan: