"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PMX: Kerajaan teruskan siasat kenamaan kaya, curi duit rakyat

Ilah Hafiz Aziz
illahhafiz.abdulaziz@bh.com.my

ANWAR Ibrahim. FOTO Mohd Fadli Hamzah
Klang: Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memberi isyarat kerajaannya akan terus mencari kebenaran dalam siasatan kecurian dana negara untuk rakyat, biarpun mereka kini berdepan dengan kritikan hebat.

Beliau berkata, siasatan terhadap golongan kaya dan kenamaan, khususnya mereka bergelar Tun tidak semudah yang disangka dan ia perlu disokong oleh semua pihak.

"Kita tingkatkan usaha kita, ia tidak mudah kerana hutang (negara) banyak (tetapi) ada yang curi, curi, curi duit rakyat.

"Kita mahu ambil tindakan dan ada yang marah-marah. (Mereka) curi sana curi sini dan tidak diambil tindakan.

"Bagi saya ia (kritik kerajaan) aneh. Sepatutnya you sokong kerana bukan senang tau mahu siasat Tun, Tun.

"Siasat ketua kampung senang, siasat cikgu sekolah Tamil lagi senang. Saya mahu siasat orang kaya besar-besar yang curi duit ingat senang ke? Tak senang…" katanya katanya dalam ucapan pada Sambutan Pesta Ponggal Kebangsaan 2021, di Padang Chetey, di sini hari ini.

Turut hadir Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari dan Menteri Perpaduan Negara, Datuk Aaron Ago Dagang.

Anwar turut menegaskan, beliau bertekad untuk tidak mahu ada lagi pihak yang berterusan mencuri hak dan harta rakyat Malaysia.

"Kita mahu menjaga negara ini, jangan bagi orang mencuri harta rakyat.

"Kita mahu menolong rakyat dan we will go after the crooks, i dont care," katanya.

Tiada ulasan: