"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes kehilangan Bella: 3 direman berkait kes penemuan rangka

Alias Abd Rani
am@hmetro.com.my
LOKASI penemuan rangka di belakang rumah Fazdillah di Kampung Batu 7, Tongkang Pechah, semalam. FOTO Alias Abd Rani
LOKASI penemuan rangka di belakang rumah Fazdillah di Kampung Batu 7, Tongkang Pechah, semalam. FOTO Alias Abd Rani
Batu Pahat: Tiga individu direman susulan penemuan rangka dalam rumah sewa terbiar di Kampung Batu 7, Tongkang Pechah di sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat Asisten Komisioner Ismail Dollah berkata, perintah reman dikeluarkan terhadap ketiga-tiga lelaki itu sehingga 27 Januari ini.

Menurutnya, perintah reman terhadap kesemua suspek berusia 24 hingga 39 tahun itu bagi membolehkan polis menjalankan siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Difahamkan, ketiga suspek lelaki yang direman itu termasuk teman lelakinya dan bapa saudaranya kerana dipercayai ada kaitan dengan penemuan rangka yang tidak sempurna terbabit.

Sementara itu, Ismail berkata, bedah siasat ke atas rangka ditemui itu sudah dijalankan di Jabatan Forensik Hospital Sultan Ismail (HSI), Johor Bahru pagi hari ini.

Menurutnya, sampel patologi dari Jabatan Forensik HSI juga sudah diambil dan dihantar ke Jabatan Kimia untuk perbandingan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) bagi mengenal pasti identiti si mati.

Tiada ulasan: