"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Manek Urai : PAS Kelantan akan menyediakan semua kemudahan

Tak perlu logistik, hanya bawa badan. Itulah seruan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Mustapa Ali berhubung pilihan raya kecil Dun Manek Urai, 14 Julai depan.

Menurutnya, PAS Kelantan akan menyediakan semua kemudahan untuk petugas dan penyokong bagi memastikan kemenangan PAS dalam pilihan raya kecil ini.

Beliau berkata, PAS Pusat telah memutuskan supaya jentera di semua negeri menumpukan penuh perhatian terhadap pilihan raya yang akan ditandingi oleh musuh tradisi PAS iaitu Umno.

Menurutnya, pada 13 Jun ini, pasukan peninjau terdiri daripada wakil negeri-negeri akan mengadakan lawatan ke semua tempat petugas di kawasan DUN berkenaan.

“Lain sikit di Terengganu dan Bukit Gantang, mereka datang dengan logistik mereka sendiri. Tapi Kelantan hanya bawa body sahaja, makan minum disediakan,” katanya pada penggulungan perbahasan muktamar PAS ke 55 di Shah Alam, hari ini.

Beliau berkata, Umno yang tak bertanding di Penanti, akan meletakkan calon di Manek Urai kerana menyatakan pengundi Melayu masih kuat menyokong mereka.

Umno Kelantan, katanya akan diketuai oleh Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyidin Yassin.

Justeru Mustapa menggesa semua sayap dan jentera parti tidak memandang ringan pertandingan kali ini, sebaliknya harus bersungguh-sungguh dengan menetapkan setiap exco di Kelantan menjaga satu peti undi.
-TVAntara.com.my-

Tiada ulasan: