"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemuda PAS ingin jumpa Jais / UBN Najib Altantuya / Zambry / PKFZ

Tidak berpuas hati dengan tangkapan terhadap Dr Mohd Asri Zainul Abidin, Pemuda PAS hari ini menyatakan kesediaannya untuk bertemu sendiri Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) berhubung perkara tersebut yang dikaitkan dengan isu pengajaran tanpa tauliah rasmi.

"Dewan Pemuda PAS bersedia untuk mengadakan dialog dengan pihak mufti negeri atau pengarah JAIS bagi menangani isu seperti ini (pentauliahan) demi masa depan dakwah Islam di negeri Selangor.

"Insya Allah Dewan Pemuda PAS akan membuat temujanji dengan pengarah JAIS dalam masa terdekat untuk tujuan tersebut," kata ketua Pemuda PAS Nasrudin Hassan.

Sejak kerajaan ini ditadbir Pakatan Rakyat mulai Mac 2008, katanya lagi, "keadaan di Selangor banyak berubah terutama kebebasan para penceramah agama untuk menyampaikan kuliah dan tazkirah bagi membasmi kejahilan ummah berbanding di zaman pemerintahan Umno dulu."

"Dewan Pemuda PAS turut melahirkan rasa kesal atas tindakan Jais dengan menganggap isu seperti ini boleh diselesaikan secara lebih hikmah tanpa perlu membuat sebarang tangkapan yang boleh mencetus polemik dan rasa tidak puas hati rakyat terhadap Jais."
-malaysiakini.com-

Tiada ulasan: