"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isteri Jumpa Cermin Mata Wanita Dalam Kereta Suami


Hari Ahad yang lapang, isteri bangun tidur awal, tak berapa ada kerja apa sangat. Kemas rumah dan sapu sampah dah siap. Maka si isteri pergi basuh kereta suami. Suami masa itu masih sambung tidur lagi, terdengar juga bunyi alarm dan tahu isterinya basuh kereta luar dalam.

Yang mengejutkan, isteri jumpa cermin mata hitam kepunyaan wanita di bawah tempat duduk masa mengemas dalam kereta. Susah juga suami nak jawab bila disoalsiasat. Cuma suami ni pandai, gaya muka dia macam dia tak tahu apa-apa pasal cermin mata tu.

Isteri pula mula buruk sangka kerana sebelum ini ahli mesyuarat tingkap dah pesan, suami dia tu hensem, dah tentu banyak peminat. Adakah perlu cermin mata itu dihantar buat DNA nak tahu siapa perempuan yang berani dating dengan suami dia tu.  Atau nak tahu pemilik dia, tak ada nombor siri pulak.....Isteri masih bingung tapi suami dia rilek saja, macam tak ada apa yang berlaku.
-selatanonline-

Tiada ulasan: