"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mat Bashah malu besaq, Pemuda keluaq ramai-ramai tengah dia ceramah

Mat Kering Bakaq Bata
Semalam ada satu ceramah haram anjuran UMNO di Dewan Orang Ramai Alor Melintang. Penceramahnya ialah bakal MB Kedah dalam khayalan, Tok Mat Bashah. Masa zaman BN jadi kerajaan negeri dulu, jangankan pembangkang nak guna dewan tu, pijak sebelah kaki pun depa tak bagi. 

UMNO dah jadi pembangkang pun dengan terhegeh-hegeh dan muka tak malu masih dok guna dewan tu. 


Kalau depa tak guna dewan orang ramai memang UMNO tak boleh buat program apa satu pun, sebab depa bukan ada markaz macam PAS. PAS ada markaz tiap-tiap cawangan.

UMNO adalah parti tak larat hidup, asyik menenggek atas reta meredak kerajaan dan masa merintah dulu pun sapu duit GLC untuk buat program parti. Kalau kalah di Pusat, percayalah akan pupus specis UMNO di muka bumi macam terhapusnya makhluk Dinosaur. Dinosaur pernah jadi makhluk gagah perkasa, sekarang nak cari benih pun tak dak.

Balik pada cerita ceramah haram UMNO tadi. Macam biasa ceramah UMNO tak lengkap kalau tak dah fitnah dan maki hamun terhadap PAS. Tengah sedap dok maki hamun PAS tiba-tiba para Pemuda UMNO yang memenuhi ruang tempat ceramah itu keluar beramai-ramai.

Penganjur jadi panik, pasai apa pulak dah. Setelah disiasat rupanya puak muda UMNO tu meluat dengan ceramah UMNO asyik dok mengutuk orang tak habis-habis. Kalau depa keluaq pi isap rokok itu biasalah, tapai keluaq kerana protes ni adalah isu besaq. Maknanya orang muda UMNO pun dah meluat dekat UMNO. Harapkan ceramah untuk pengaruh anak-anak muda, sebaliknya ceramah UMNO yang menjauhkan anak muda dari UMNO/BN.


Tiada ulasan: