"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dipaksa makan najis anjing

Amy Deal
Amy Deal
PHOENIX (Arizona): Empat orang dewasa berdepan dengan tuduhan membunuh secara kejam seorang kanak-kanak berusia 10 tahun yang dikurung dalam kotak kecil sebagai hukuman mengambil aiskrim tanpa kebenaran.

Pihak berkuasa mulanya mengisytiharkan Amy Deal ‘mati tanpa diketahui puncanya,’ selepas keluarganya berkata dia meninggal dunia secara mengejut ketika bermain dengan kanak-kanak lain di kediamannya di Phoenix.

Bagaimanapun, Jumaat lalu, punca kematiannya diubah kepada ‘dibunuh’ selepas penyiasat menemui corak penderaan yang mengejutkan, termasuk memaksa kanak-kanak perempuan itu memakan najis anjing, tidur di kamar mandi dan memaksanya berjalan kaki ayam di luar ketika cuaca panas.

Polis berkata, Ame sering dikunci dalam kotak 1 meter panjang dan setengah meter lebar dan kira 300 sentimeter dalam.

Kesalahan terakirnya sebelum dia mati ialah mengambil aiskrim tanpa izin.

Sepupunya, John dan Samantha Allen, masing-masing brusia 23 tahun, mengaku mengurung kanak-kanak itui pada hari dia mati.

Mereka menghadapi tuduhan membunuh dengan niat.

Ibu saudara Ame yang juga penjaganya yang sah, Cynthia Stolzmann, 44, dan neneknya, Judith Deal, 62, memberitahu polis, mereka sebelum ini sering mendenda kanak-kanak itu dengan mengurungnya di dalam kotak itu.

Kedua-duanya menghadapi tuduhan mendera dan menculik.

Penyiasat berkata, mayat Amy ditemui dengan pakaian sungguh kotor.

“Kanak-kanak itu mati ketika dibawah jagaan mereka yang sepatutnya memberi kasih sayang dan menjaganya. Kes ini sungguh menyedihkan, termasuk penyiasat paling berpengalaman,” kata jurucakap polis Phoenix, Sarjan Trent Crump. 
-Agensi-

Tiada ulasan: