"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isu JAIS serbu gereja : Jangan lupa ISU AGENSI KERAJAAN gadaikan keselamatan neg

Sofi Wahab
Heboh 1Malaysia JAIS menyerbu sebuah gereja di Selangor kerana didakwa menyebarkan agama kristian kepada umat Islam. Kita tidak tahu samada ianya benar-benar berlaku. Ianya mesti disiasat. Jika benar berlaku perkara demikian maka ianya sesuatu yang serius. Saya tidak mahu komen lebih lanjut tentang perkara itu, kita tunggu laporan lengkap dari pihak yang terlibat iaitu JAIS, Dr Hassan Ali dan Kerajaan Negeri Selangor.

Saya cuma ingin mengingatkan saudara-saudara kita di Selangor bahawa di sana satu isu yang sangat besar yang tidak boleh dilupakan. Rakyat juga mesti sentiasa diingatkan supaya mereka tidak lupa dan tidak sedar akan kebejatan dan kezaliman yang dilakukan.

Isunya tidak lain tidak bukan ialah keselamatan negara iaitu memberikan hak warganegara dan hak mengundi kepada rakyat asing dengan sewenang-wenangnya. Maruah dan keselamatan negara digadaikan oleh puak-puak yang tamakkan kuasa. Mereka mengenepikan keselamatan dan maruah negara semata-mata kerana mabuk kuasa dan takut kehilangan kuasa.

PAS dan PR Selangor mesti memainkan isu-isu ini semaksima mungkin bagi memastikan rakyat sedar akan kebobrokan yang dilakukan oleh pihak terbabit. Kalau boleh segerakan tindakan saman di mahkamah. Jangan biarkan manusia jahat dan mabuk kuasa ini terus bermaharajalela menggunakan sedikit kuasa dengan sesuka hati.
 

Tiada ulasan: