"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jadi tokan dadah, anggota polis ditahan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang anggota polis ditahan di Taman Sejati Indah, Sungai Petani Rabu lalu kerana disyaki menjadi tokan dadah.

Ketua Polis Kuala Muda, Zaidy Che Hassan berkata, suspek berusia 32 tahun itu ditahan pada 12.05 tengah hari oleh sepasukan pegawai dan anggota dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) IPK Kedah.

Beliau berkata, hasil pemeriksaan menemui lima bungkusan plastik mengandungi bahan disyaki syabu dianggarkan bernilai RM168,000 yang boleh digunakan 26,450 penagih dadah.

“Hasil ujian saringan awal air kencing suspek negatif dan tidak mempunyai rekod jenayah lampau.

“Lima bungkusan dadah jenis syabu itu dianggarkan seberat 5,291g,” katanya menurut Harian Metro.

Beliau berkata, suspek direman tujuh hari mulai semalam hingga 16 Ogos ini untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952.

Beliau memberi amaran polis, khasnya JSJN tidak berkompromi dengan pihak cuba menyalahgunakan kuasa dengan menjalankan pengedaran dadah.

Tiada ulasan: