"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRN: Peratusan keluar undi paling rendah di K'tan setakat 4 petang

Malaysiakini

Sebanyak 70 peratus pemilih berdaftar di Terengganu telah melaksanakan tanggungjawab mengundi setakat 4 petang tadi, menurut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Peratusan keluar mengundi di Kedah (68 peratus), Pulau Pinang (67 peratus), Selangor (65 peratus), Negeri Sembilan (62 peratus).

Kelantan mencatat peratusan keluar mengundi paling rendah dengan 56 peratus.

Sementara itu, PRK Kuala Terengganu merekodkan 67 peratus.

Sebanyak 3,190 pusat pengundian yang mengandungi 17,048 tempat atau saluran mengundi sempena PRN di enam negeri, dibuka bermula 8 pagi tadi.

Turut dibuka ialah 41 pusat mengundi membabitkan 217 tempat atau saluran mengundi bagi PRK Parlimen Kuala Terengganu.

Dalam perkembangan berkaitan, SPR memaklumkan peratusan keseluruhan keluar mengundi selepas waktu mengundi tamat akan dikemaskini dalam kenyataan media pada lewat malam nanti.

Tiada ulasan: