"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Harimau baham buruh di taman negara

KOSMO!

NEW DELHI – Seorang buruh maut akibat dibaham seekor harimau ketika bekerja di Taman Negara Corbett di Uttarakhand, India, lapor stesen penyiaran NDTV semalam.

Seorang Pegawai Hutan, Rajendra Chakravat berkata, mangsa yang merupakan seorang warga Nepal bernama Ramprasad, 55, diseret ke dalam semak ketika menjalankan kerja-kerja pada pagar solar.

Beberapa pegawai hutan kemudian melepaskan sembilan das tembakan ke udara untuk menakutkan harimau itu namun ketika Ramprasad ditemui sudah meninggal dunia selepas diselamatkan.

Menurut Chakravat, pihaknya kini berusaha menangkap harimau itu dengan menembak peluru ubat pelali. – Agensi

Tiada ulasan: