"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dewan Pemuda PAS Pusat cermin kekuatan jemaah

Saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan tahniah kepada sahabat-sahabat pucuk pimpinan baru Dewan Pemuda PAS Pusat. Walaupun pada asalnya dikhabarkan bakal terjadi pertarungan sengit bagi tiga jawatan tertinggi dewan tersebut, akhirnya jalan penyelesaian secara Islam diambil, mekanisma syura diutamakan lalu terbentuklah satu saf kepimpinan yang kemas dan diterima semua. Dewan Pemuda yang walaupun berdarah muda namun telah berjaya mempamirkan kedewasaan dan kematangan dalam berpolitik.Individu tidak penting yang penting adalah nasib dan masa depan perjuangan dan jemaah. Apa guna kita bertelagah untuk mengejar jawatan akhirnya perjuangan tersadai dan jemaah berpecah-belah. Saya yakin mantan Ketua Dewan Pemuda, Sdr. Salahuddin Ayub, telah berjaya membentuk kematangan ini dikalangan pimpinan pemuda yang beliau tinggalkan. Demikianlah ukuran seorang pemimpin yang baik. Syabas kepada adinda-adinda saya Ustaz Nasrudin bin Hassan at Tantawi, Ketua Pemuda baru, Ustaz Azman Shapawi, Timbalan Ketua Pemuda baru dan Ahmad Sabki Yusof, naib Ketua Pemuda baru yang kesemuanya menang tanpa bertanding. Semoga anda semua akan dapat bermuafakat secara baik dan membantu meneguhkan PAS serta menjayakan cita-cita perjuangan kita bersama.

 http://n32.blogspot.com/

Tiada ulasan: