"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

N12 Penanti : BN Gerun Program Atasi Kemiskinan Tegar Pulau Pinang Berjaya

Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II, Prof Dr Ramasamy berkata dalam masa setahun Pakatan Rakyat memerintah negeri ini, kerajaan telah berjaya mengatasi masalah kemiskinan tegar di negeri ini berjumlah 720 keluarga.

Menurutnya, sebahagian besar keluarga yang berada dalam kategori ini terdiri daripada orang-orang Melayu dan majoritnya berada dalam kawasan pengaruh UMNO.

“Persoalannya, apa yang para pemimpin Umno dan BN buat lebih 50 tahun berkuasa? Kerajaan negeri di bawah pimpinan Pakatan Rakyat tidak memilih warna kulit untuk menghulurkan bantuan asalkan orang itu layak, kita tidak kira sama ada Melayu, China atau India.”

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Prai dan Ahli Parlimen Batu Kawan seterusnya memberitahu kerajaan negeri kini sedang mengumpulkan data warga emas di seluruh negeri ini dan pihak kerajaan akan menimbangkan untuk memberikan bantuan kepada semua warga emas yang berdaftar.

“Usaha kerajaan negeri ini sebagai pengiktirafan dan penghormatan kepada warga emas yang telah memberikan pelbagai sumbangan dan pengorbanan kepada keluarga masyarakat, negeri malah negara dan mereka perlu dihargai.

“Program dan tindakan kerajaan negeri yang berada di bawah kekuasaan Pakatan Rakyat kini sedang berjalan dengan lancar dan rakyat kini sudah mula merasakan nikmatnya. Keadaan ini membuatkan kepimpinan BN betul-betul merasa gusar.” katanya dalam siri ceramah pilihan raya kecil DUN Penanti di Homestay Mengkuang Titi yang dihadiri lebih 1000 orang semalam.

Turut hadir dalam ceramah tersebut Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa, Ahli Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang Abdul Malek Abul Kasim, Pengarah Pilihan Raya PKR Saifuddin Nasution Ismail, Ustaz Idris Hj.Ahmad dan calon DUN Penanti Mansor Othman.
-TVAntara.com.my-

Tiada ulasan: