"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Makin terserlah ke'UMNO'an Pengarah JAIS! / UBN Najib Altantuya / Zambry / PKFZ

sunsnake08
"Rujuk isu disini - AJK masjid pertahan tindakan jemput Dr Xavier berucap
Teman memang tak berapa cerdik hal agama tapi takkan bukan Islam masuk dewan masjid pun jadi hal? Habis tuh? yang kontraktor-kontraktor Cina repair air-cond,bumbung malahan buat wiring dalam masjid tu macam mana?
Teman dulu pernah lihat sendiri bagaimana pekerja-pekerja kontrak cina yang teman pasti bukan muslim dok bergelak ketawa sambil mengecat bahagian dalam kubah masjid jame' Tanjung Malim, jadi kenapa Pengerusi JAIPk tak ambil tindakan undang-undang ke atas AJK masjid? kenapa??

Sebabnya satu je.. sebab AJK masjid waktu tu adalah UMNO.. tak kira la Perak ke, Selangor ke.. Uganda ke.. as long as yang tadbir tu UMNO, bawak la Mariah Carey masuk masjid pun tetap dikira betul untuk tujuan dakwah barangkali!!

Ikut logik otak teman ni, takde apa masalahnya nak jemput bukan muslim ke dalam masjid, lagipun majlis yang bersih dan rasmi, bukan saja-saja dia masuk! dia pun tak berani nak masuk kalau sekadar untuk suka-suka!

Kalau dikenangkan, bagaimana agaknya YB Tian Chua hendak melawat Masjid Batu didalam kawasannya kalau ada laporan kubah belah dalam masjid tu rosak? adakah sekadar melihat gambar? tak prihatin pulak kata orang UMNO bahagian Batu.. Itulah realiti sebenar manusia-manusia yang totok UMNO termasuk la 'Boss' JAIS ni.

Makin lama makin jelas ke'UMNO'an nya.. Setiap tindakannya PASTI bermotifkan politik dan PASTI berunsur ke'UMNO'an. Amat-amat memalukan Islam keseluruhannya.

Disaat Paderi-paderi Kristian membuka pintu gereja sebesar-besarnya untuk dimasuki oleh orang muslim terutama anak-anak melayu, Pengarah JAIS ini secara tegas 'menutup' pintu-pintu masjid untuk dimasuki oleh bukan Islam! apa agaknya dalil yang ada dalam otak 'karat biru' hamba Allah ini.

Teringat teman kisah benar yang dialami oleh Ustaz Muhammad Fitri (bekas sami masuk Islam di tangan Harun Din). Bagaimana beliau membawa seorang sahabatnya orang Belanda melawat Kuala Lumpur, singgah sebentar di Masjid Wilayah, Jalan Duta untuk solat jemaah. Sahabatnya tadi meminta izin beliau untuk melihat bagaimana muslim bersolat. Dia minta sahabatnya tadi duduk di belakang sekali(bahagian dinding).

Sebaik sahaja beliau habis solat, didapatinya sahabatnya tadi telah tiada di dinding belakang tadi. Akhirnya beliau menemui kembali sahabatnya itu di pintu pagar luar masjid!!!
Apabila ditanya mengapa dia bangun? dijawab oleh lelaki Belanda tadi bahawa sebaik sahaja jemaah mula bersolat, ada seorang lelaki mengherdik dan menghalau dia keluar dari masjid berkenaan kerana bukan muslim!! Subhanallah!! Betapa cetek dan dangkalnya pemikiran lelaki itu!!!

Mungkin lelaki yang bangang itu adalah Pengarah JAIS tu kot???

sunsnake@budakbalun 6.11.2009

mungkin boleh rujuk disini
-
Kelas Peradaban nawawi

Tiada ulasan: