"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tok Guru Presiden Wajib Perlu Kembali Tegas / Nizar / PKFZ / Altantuya

mazwandi
Adakah betul PAS sekarang mempunyai 2 kumpulan di dalam satu jemaah? Adakah terdapat komplot yang sedang bermain kencang agar kepimpinan atasan PAS yang telah menang semasa Muktamar yang lepas digantikan dengan cara yang tidak berpelembagaan?

Adakah benar ada satu kumpulan didalam jemaah PAS sengaja mahu menggunakan orang akademik untuk menjatuhkan kredibiliti kepimpinan PAS?

Jika terdapat bukti yang kukuh dan jelas, maka pada pendapat peribadi hamba, Tok guru Presiden perlu kembali tegas seperti waktu dahulu didalam setiap tindakan beliau. Tok guru Presiden sekarang perlulah 'garang' terhadap anak-anaknya yang telah mula naik minyak dan berjinak-jinak dengan perangai nakal.

'Amanat Haji Hadi' perlulah kembali bersuara di dalam setiap tindakan Tok guru Presiden agar jemaah yang satu ini kembali menjadi satu.

Setelah tangan ghaib atau 'think thank' PAS dahulu berjaya telah melembutkan Tok guru Presiden terhadap tindak tanduk politiknya, maka Tok guru Presiden sekarang perlulah kembali tegas dan mantap didalam setiap arahan dan hala tuju yang ingin dibawa oleh Tok guru Presiden.

Permasalahan negeri Selangor, iaitu permasalahan berhubung dengan DAP yang terlalu anti Islam atau Islamophibia didalam bekerja sama didalam setiap tindakan EXCO PAS untuk menaik tarafkan kehidupan Islam di negeri Selangor perlulah lebih ditegaskan. Jangan terlalu banyak bermain politik dan terikut-ikut amalan 'berhemah' dengan puak yang seperti serupa seia sekata dengan BN yang nyata bencikan kehidupan Islami wujud di Malaysia.

Ramai orang sangka, masalah di Selangor adalah Hassan Ali, tetapi ramai orang Islam tidak tahu, masalah di Selangor adalah Teresa, Xavier, Ronnie dan Ellizabeth. Mesti ada bertanya-tanya, mengapa arak di kawasan majoriti Islam masih tidak dilaksanakan tindakan untuk diharamkan penjualannya? Ini semua disebabkan masalah iktikad kawan-kawan PAS yang berlandaskan kepada demokrat sosialis dan liberalisme. Tiadanya pemikiran berlandaskan agama dan Ad-Deen.

Tok guru Presiden wajib mempertahankan politik Islam yang masih lagi didokongi oleh PAS. Tok Guru Presiden sekarang ini perlu berani dan lebih bersifat progresif untuk mempertahankan politik Islam yang seperti telah dilonggarkan oleh sesetengah pimpinan PAS mengikut perspektif orang luar.

Pemikiran melonggarkan pegangan politik Islam untuk mendapatkan kuasa atau cara yang berhemah untuk PAS lebih mendapat kuasa pemerintahan adalah satu tindakan yang akan menjurus kepada kehancuran politik Islam itu sendiri mengikut pandangan dan perspektif umat Islam yang sekarang ini terdapat satu kelompok yang agak kecewa dengan cara PAS ingin menegakkan kehidupan Islam itu.

Biar apapun yang dikatakan media, biar apapun yang dikatakan oleh 'ahli akademik' kononnya, Tok guru Presiden mulai sekarang wajib berani, wajib tegas dan wajib jelas didalam tindak tanduknya agar anak-anaknya dibawah menghormati setiap tindakan daripada Tok guru Presiden.

Jangan wujud lagi terdapat masalah ahli yang lebih menghormati arahan orang luar berbanding dengan 'ayahnya' sendiri kerana beranggapan akal orang luar itu luar biasa, 'lebih daripada Presiden', tetapi lupa iktikadnya adalah berbeda dengan politik Islam.

Hamba secara peribadi telah lama hidup dengan golongan 'liberal' di dalam PAS ini. Hamba telah masak dan tahu pe'el-pe'el mereka dan cara tindak-tanduk mereka untuk memancing ahli-ahli menyokong pendapat mereka. Jangan ada lagi ketua cawangan PAS yang mencadangkan agar muslimat PAS menggugurkan tudung labuh mereka, dan memakai tudung trend baru agar masyarakat dapat menerima PAS kerana rupa mereka serupa dengan mereka yang tidak bertudung labuh. Jangan ada lagi.

Jangan ada lagi menghina dengan senyap ulama-ulama lama PAS dengan mengatakan cara pemikiran mereka telah 'out dated' dan sepatutnya mereka perlu mendengar cara mereka didalam tindak tanduk didalam politik agar menang pilihanraya. Jangan ada lagi.

Semangat kepimpinan ulama perlulah diteruskan. Tok guru Presiden perlu tegas mengingatkan kembali ahli-ahlinya maksud kepimpinan ulama ini. Kerja PAS adalah memastikan kehidupan manusia di Malaysia ini adalah tenang dan harmoni dengan berlandaskan kehidupan yang hakiki iaitu berlandas kata-kata Allah dan Rasulullah.

Tegas tok guru Presiden, Tok guru wajib perlu kembali dengan ketegasan mu.

Takbir!!!!!
http://ibnmustaffa.blogspot.com/

Tiada ulasan: