"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hina Raja: Penulis blog, Aduka Taruna didakwa

Seorang penulis blog, yang disiasat berhubung kesalahan menghina Sultan Johor, didakwa di Mahkamah Sesyen Seremban hari ini.

Pemuda 29 tahun itu, yang dikenali dengan nama penanya Aduka Taruna, ditahan reman di Majistret Kota Bharu selama empat hari yang berakhir hari ini.

Menurut peguammnya, Mohd Razlan Jalaludin, Aduka Taruna telah tiba di mahkamah berkenaan selepas solat Jumaat tadi dan sedang menunggu pendakwaan terhadapnya dimulakan.

Penulis berkenaan menyerah diri di ibu pejabat polis daerah (IPD) Kota Bharu Isnin lalu.

Beliau akan didakwa bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia, yang jika didapati bersalah boleh dikenakan hukuman denda RM50,000, satu tahun penjara atau kedua-duanya.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: