"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kohilal mulakan 'road show' di Kelantan

Azmunyza Ayob
KUALA LUMPUR, 28 Jan:
Koperasi Al Hilal Malaysia Sdn. Bhd. akan memulakan “road show” untuk mengembalikan semula ingatan dan menyemarakkan semula penggunaan barangan yang bermottokan “ Hilal Yang halal”.

Menurut Bendahari Kohilal, Dr Md. Yusnan Yusof, Kelantan telah dipilih sebagai negeri pertama bagi 'road show' tersebut untuk berrtemu anggota dan stokis serta mereka.

Program “road show” tersebut akan diadakan pada 30 Januari 2010 di Dewan Utama, Kelantan Trade Centre (KTC), yang terletak berhampiran Stadium Sultan Muhammad ke IV, Kota Bharu.

Jelas Yusnan, program ini adalah sebagai suatu usaha untuk membangunkan semula Kohilal dengan berpegang kepada tujuan asal penubuhannya untuk menyediakan barangan keperluan harian yang halal.

Program jualan barangan Kohilal akan bermula dari jam 9 pagi hingga 6 petang pada hari yang sama.

Pihak Kohilal juga akan membuka kaunter untuk permohonan pendaftaran baru anggota koperasi dan permohonan anggota-anggota untuk menjadi stokis.

"Mereka yang telah mencukupi saham sebagai anggota dan ingin menjadi stokis hanya perlu membuat pembelian pertama yang bernilai sebanyak RM350 dan memastikan pembeliaan tahunan tidak kurang dari RM2000.00 sahaja.

"Bagi mereka yang berminat untuk menjadi stokis tetapi belum menjadi anggota Kohilal mereka perlu mengemukakan permohonan untuk menjadi anggota dengan menjelaskan bayaran proses sebanyak RM27 dan bayaran saham anggota sebanyak RM500 dan seterusnya memohon untuk menjadi stokis," katanya.

Sehingga kini katanya, pihaknya sedang berusaha untuk mendapatkan persetujuan Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaakob bagi melancarkan barangan baru Hilal seterusnya memimpin solat hajat bersama-sama anggota Lembaga Kohilal.

Semua pihak dan orang ramai dijemput hadir untuk sama-sama membeli dan menyemarakkan lagi program 'road show' Kohilal yang julung-julung kali diadakan di Malaysia.

Tiada ulasan: