"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelbagai blog dan laman Facebook mula dedah identiti Menteri perogol

SanggahToksago 
Pelbagai blog dan laman sosial seperti Facebook sudah mula dan ligat memasar serta menyiarkan gambar Menteri Penerangan, Komunikasi Multimedia dan Kebudayaan Warisan, Dato' Seri Utama Rais Yatim sebagai Menteri yang didakwa merogol orang gajinya pada tahun 2007 yang lalu seperti yang didedahkan oleh WikiLeaks seminggu lalu

Keadaan menjadi kelam-kabut dan mengelirukan rakyat selagi Perdana Menteri dan Menteri terbabit tidak menafikan laporan WikiLeaks itu
Gambar ini dikirim dan ditanda oleh seorang rakan Facebook yang menunjukkan isteri Rais (kanan) dan kiri sekali orang gaji terbabit.

. Sekiranya benar, maka beliau patut disiasat oleh pihak Polis dan sekiranya itu hanya tuduhan semata-mata, atau konspirasi pihak tertentu untuk menjatuhkan maka Rais berhak menyaman WikiLeaks dan blogger yang bersungguh-sungguh menamakan beliau sebagai Menteri perogol itu.

PAS Kawasan Batu mendesak PM membersihkan Kabinet 1Malaysianya dari sebarang tuduhan memiliki Menteri perogol dan mahu PM mengarahkan pihak Polis membuat siasatan terhadap kebenaran laporan WikiLeaks itu disamping menggantung jawatan Rais dalam mana-mana kementerian, agensi dan GLC kerana sebagai orang yang disyaki, beliau wajar disiasat secara telus, kata Yang Dipertuanya, Ishak Surin.

Sehingga kini, tegas beliau, jawatannya sebagai Menteri tidak digantung, malah tiada kenyataan dari pihak Polis bahawa beliau sedang disiasat. Paling mengecewakan PM berpeluk tubuh, bisu seribu bahasa membiarkan rakyat tertanya-tanya dan terteka-teka siapakah Menteri yang merogol orang gajinya itu.

Ishak mahu, kerajaan 1Malaysia bertanggungjawab dan bukan memperbodoh-bodohkan rakyat dengan sikap berdiam diri dan tidak bertindak terhadap pesalah yang telah menganiaya seorang wanita yang lemah. Jika seorang peguam berpangkat "Dato" dikutuk kerana membunuh Dato' Sosilawati secara ganas, diharapkan Rais bukanlah seorang lagi peguam yang "membusukkan" profesyen berkenaan di negara ini.

Tiada ulasan: