"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rakyat tak mahu tahupasal 'Law'..yang mereka tahu ialah tak mahu Khusr

cucupakkasim

Apakah sebelum pilihanraya besar yang ke-13 nanti, kita semua akan dapat melihat Barisan Nasional merampas Selangor sepertimana mereka merampas Perak??
Dalam kepala otak rakyat-rakyat sekarang ini, tak kira yang pro BN atau yang sokong PR, percaya yang perkara ini akan terjadi berikutan dengan kemelut perlantikan Khusrin Munawi sebagai Setia Usaha Kerajaan negeri Selangor semakin mengarut dan membuang banyak masa.

Gurkah-gurkah politik di'port' kata yang mesti ada jalan punya, mana boleh tak ada jalan untuk menghalang Khusrin dari meneruskan upacara angkat sumpah nanti.
Taiko-taiko besar dalam PR yang berpuluh tahun bermain dan bergelumang dengan mahkamah dan buku undang-undang pelembagaan negara dan perlembagaan negeri-negeri, tetap dengan pendirian mereka kata yang terdapat dan ada asas dari sudut undang-undang untuk menolak dan menghalang si Khusrin Munawi dari meneruskan upacara angkat sumpah itu.

Kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor menolak perlantikan yang dibuat oleh kerajaan persekutuan Barisan Nasional, manakala kerajaan persekutuan Barisan Nasional pula 'ketegaq' (M.Zain dalam filem Labu-Labi kata..dia punya kapla atas,batu banyak busar ada..) dan tidak mahu beralah.

Memandangkan kerajaan persekutuan BN pun kata yang Suruhanjaya Perkhidmatan Awam berhak untuk melantik SUK dan calun mereka Khusrin ini pula telah ditolak bulat-bulat dan tidak diterima, maka apa kata mereka cari seorang lagi calun lain yang boleh diterima oleh Khalid dan orang-orang Selangor? Selesai masalah.

Buat masa ini taiko-taiko besar dalam Pakatan Rakyat yang telah hidup dengan buku undang-undang disepanjang hayat mereka, kini sedang mem'fokus'kan acara angkat sumpah pada esok hari didepan sultan. Mereka kata yang acara angkat sumpah depan sultan ini tak laku kalau ikut undang-undang sebab ia perlu dilakukan dihadapan Menteri Besar, bukannya dihadapan sultan.

Dalam buku undang-undang sudah jelas yang 'undang-undang akan memihak kepada Menteri Besar dan kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor' kalau benda ini dibawa hingga ke mahkamah.

dollah yankee -
Tetap yakin dengan kenyataan yang angkat sumpah Khusrin ini tak akan terjadi ...

Tiada ulasan: