"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Abang kepada bayi yang sedang viral terdampar di pantai Bordoum turut terkorban (Gambar)

Abang kepada bayi yang sedang viral sekarang di media massa dijumpai terdampar di pantai Bordoum.

Gambar kedua yang tidak disebarkan, mereka sama cantik, sama cara baringannya, dan kematian yang sama, tetapi ombak membawa mereka ke arah pantai yang berlainan.




BERITA penemuan mayat seorang kanak-kanak yang juga salah seorang pelarian dari Syria, Aylan Kurdi meruntun hati pembaca dan pelayar di laman sosial.
Kisah menyayat hati pelarian dua beradik
Aylan, 3, adik kepada Galip Kurdi, 5 adalah antara dua-beradik yang mati lemas selepas bot mereka karam dan ditemui hanyut di pantai Bodrum, Turki.

Foto Aylan tersebut dikongsi di laman Twitter dengan kapsyen 'kemanusiaan hanyut di pantai'.
"Ya ALLAH, hati saya pecah berderai melihat foto ini," kata Ena.

"Tolonglah lindungi dan selamatkan mereka semua..subhanallah," kata Sabrina.

Sementara itu, seramai lima kanak-kanak dan seorang wanita disahkan maut dalam usaha mereka menuju ke pulau Kos, Greek, lapor Reuters.

Media Turki melaporkan Aylan dan Galip berasal dari Kobani, sebuah bandar yang terletak berhampiran sempadan Turki.

Lembaga Keselamatan Kebangsaan Turki memberitahu, hampir 100 pelarian diselamatkan oleh kapal penyelamat Turki, malam kelmarin.
-SinarHarian

1 ulasan:

Unknown berkata...

Allah hu Akbar!!
Inalillah..