"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gelaran Dato' anak Zahid Hamidi pula jadi perdebatan

Tranungkite
KUALA LUMPUR: Belum pun reda isu kritikan beliau terhadap peserta Perhimpunan Bersih, nama Nurulhidayah Ahmad Zahid terus menjadi topik perbualan warga media sosial.

Terbaharu, status dan gelaran Dato' yang dibawanya mula menjadi persoalan ramai.

Semuanya bermula apabila beberapa laman Facebook memuat naik gambar Nurul sedang ditemu ramah sebuah stesen televisyen dengan nama beliau terpapar di skrin. Dalam paparan itu, nama Nurul didahului dengan gelaran Dato'.

Netizen kebanyakan mempersoalkan fakta bagaimana gelaran Dato' seharusnya diberi seiring dengan sumbangan.

Dato' Nurul Hidayah? Who is she? Ikon belia? Seriously icon? Apa sumbangan dia? Ctdk okla kalau nak kata ikon. Not that Dato' nurul

— HM (@hakimkeemo) August 31, 2015

Menurut laporan beberapa portal media, Nurul adalah Ketua Komunikasi Bahagian Korporat Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) dan merupakan graduan Universiti Putra Malaysia. Beliau juga aktif dalam Askar Wataniah.

1 ulasan:

mansor berkata...

di Malaysia.....jika anda ada duit dan sedikit pengaruh...anda boleh dapat berbagai gelaran...bahkan anda boleh mendapatkan gelaran Tan Sri untuk anjing anda...(gelaran Datuk dsbnya adalah simbol Melayu memuliakan insan yaNG BERJASA)...MALAYSIA BOLEH.@ melayubodoh