"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dewan Rakyat tiada notis untuk sidang 2 Mac

Malaysia Dateline
Dewan Rakyat tidak keluarkan sebarang notis untuk sidang Isnin ini.
Dewan Rakyat tidak mengeluarkan sebarang notis untuk mengadakan sidang pada Isnin 2 Mac ini sebagaimana yang dinyatakan oleh Perdana Menteri Interim, Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Setakat ini tidak ada sebarang notis dikeluarkan untuk panggil sidang Isnin ini,” kata sumber yang rapat dengan Dewan Rakyat.

Sebelum ini, Mahathir mengumumkan, keputusan untuk menetapkan kerajaan baru akan ditetapkan oleh sidang parlimen Isnin ini.

Kenyataan itu dikeluarkan selepas pertemuan Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong sebaik sahaja Baginda selesai bertemu dengan semua ahli parlimen.

Sedangkan pada masa yang sama Agong akan bertemu dengan Majlis Raja-raja pagi ini.

Ekoran itu, Majlis Presiden Pakatan Harapan mempertikaikan tindakan Mahathir mengumumkan keputusan akan dibuat oleh Dewan Rakyat ketika Yang Dipertuan Agong hanya akan bertemu Majlis Raja-raja hari ini.

RAIS YATIM

Sementara itu, Pengerusi Bersatu Negeri Sembilan, Tan Sri Rais Yatim mempertikaikan kenyataan Mahathir untuk memutuskan siapa Perdana Menteri melalui Dewan Rakyat.

“Kuasa melantik PM di tangan YD Agong bukan di DRakyat. Patut Agong dah buat keputusan hasil 2 hari temuduga MP,” kata Rais melalui twitternya.

Sehubungan itu, Rais memohon Peguam Negara memberi nasihat yang betul kepada Yang Dipertuan Agong.

“PegNegara tolonglah beri nasihat betul kpd YDPA. Di DR cuma boleh undi percaya atau tak percaya,” kata Rais.

Tiada ulasan: