"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Dr M letak jawatan sebab pemimpin Bersatu lebih dengar cakap setiausaha politiknya'

Malaysiakini
Tokoh veteran A Kadir Jasin berkata Dr Mahathir Mohamad meletakkan jawatan sebagai pengerusi Bersatu kerana majoriti Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu lebih menghiraukan pandangan "setiausaha politiknya berbanding pandangannya".

"Beliau (Mahathir) meletakkan jawatan kerana merasakan majoriti ahli Majlis Pimpinan Tertinggi lebih mendengar cakap setiausaha politiknya berbanding dirinya sendiri," kata Kadir dalam tulisan di blognya hari ini.

Kadir berkata, Mahathir merujuk kepada "perdebatan hangat" yang berlaku dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi yang membincangkan masa depan Bersatu dalam PH, yang berlangsung Ahad lalu.

Kadir yang juga merupakan Ahli Majlis Tertinggi Bersatu bagaimanapun tidak menyatakan secara sepsifik "setiausaha politik" yang dimaksudkannya.

Untuk rekod, Mahathir mempunyai tiga setiausaha politik iaitu Abu Bakar Yahya, Muhammad Zahid Mat Arip, Mohamad Nuhairi Rahmat. Malaysiakini masih cuba menghubungi mereka untuk mendapatkan ulasan.

Tiada ulasan: