"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PH lantik penyelaras krisis Johor

AMNI JAGAT
Pakatan Harapan (PH) Johor dalam sidang media malam tadi melantik Adun Parit Yaani, Aminolhuda Hassan sebagai Ketua Penyelaras PH Johor dalam menghadapi krisis politik yang sedang berlaku.

Aminolhuda yang merupakan Pengerusi Parti Amanah Negara (AMANAH) negeri akan mengetuai pasukan PH untuk mengadap Tuanku Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar bagi menyatakan hasrat jumlah kerusi yang mencukupi diperolehi mereka.

Hal tersebut dijelaskan oleh Ahli Parlimen Ledang, Syed Ibrahim Syed Noh ketika sidang media berkenaan di Hotel Paragon Johor Bahru.

Beliau turut menyatakan bahawa PH Johor akan memohon perkenan mengadap Sultan Johor dalam kadar seberapa segera untuk membawa nama-nama Adun yang bersetuju bersama-sama PH di Johor.

Dalam pada masa yang sama, beliau menyatakan bahawa PH Johor turut mempunyai majoriti untuk menubuhkan kerajaan dengan bilangan 28 ADUN.

Terdahulu, Pengerusi Bersatu, Mazlan Bujang yang merupakan Adun Puteri Wangsa berkata beliau masih tidak mempunyai pilihan mana-mana kumpulan untuk disokong.

Perkara itu jelas menandakan bahawa gabungan baharu yang dicanang oleh Menteri Besar Johor, Datuk Seri Dr Sahruddin Jamal tidak mendapat majoriti iaitu hanya sekadar 27 ADUN sahaja.

Tiada ulasan: