"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Muhyidin PM, bukan Tun Dr Mahathir?

Malaysia Dateline
Muhyidin disusun agar menjadi Perdana Menteri, kata Ilham Centre dalam wawancara dengan Astro Awani.

Gerakan yang dibuat oleh Presiden PPBM dan kumpulan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dipercayai bertujuan untuk meletakkan Tan Sri Muhyidin Yassin sebagai Perdana Menteri bukan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Azmin pula dipercayai dicadangkan untuk dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Menurut Pengarah Penyelidikan Ilham Centre, Dr Mohamad Yusri Ibrahim dalam temubual dengan Astro Awani, pihaknya mendapat maklumat nama Muhyidin antara yang dicalonkan sebagai calon Perdana Menteri.

Muhyidin dalam satu kenyataannya sebelum ini memaklumkan PPBM telah keluar dari Pakatan Harapan.

Menurut Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Samad, Tun Mahathir kecewa dengan sikap PPBM itu.

“Sebab itu Tun Dr Mahathir telah meletakkan jawatan sebagai Pengerusi PPBM,” kata Khalid.

Muhyidin adalah Timbalan Perdana Menteri kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum dipecat oleh Datuk Seri Najib Razak.

Tiada ulasan: