"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cuba ambil kesempatan atas kesusahan orang ramai

Tukang bersih ditahan curi 30 kotak topeng bernilai RM3,000
Bernama
KUANTAN:
Seorang pekerja syarikat pembersihan ditahan kerana disyaki mencuri 30 kotak topeng yang setiap satu berisi 50 keping topeng milik Hospital Kuala Lipis yang dianggarkan bernilai RM3,000.

Ketua Polis Daerah Lipis, Azli Mohd Noor berkata lelaki berusia 26 tahun itu dipercayai mencuri topeng itu dari stor sebuah wad di hospital itu pada tengah hari Jumaat lalu.

Katanya, kehilangan topeng itu disedari seorang jururawat bertugas pada 4 petang hari sama, apabila hanya 5 kotak berada di rak, sedangkan kiraan pada pagi ialah 35 kotak topeng.

“Pemeriksaan menerusi rakaman kamera litar tertutup di wad itu mendapati suspek yang memakai seragam sebuah syarikat berdaftar dengan Kementerian Kesihatan masuk ke stor pada 12.58 tengah hari.

“Suspek didapati keluar dari wad kira-kira 2 minit kemudian dengan membawa satu plastik sampah berwarna hitam yang dipercayai mengandungi topeng tersebut,” katanya dalam kenyataan pada Ahad.

Azli berkata, siasatan awal mendapati suspek yang berasal dari Kota Bharu, Kelantan tidak mempunyai keperluan masuk ke stor itu kerana bekerja di bahagian pembersihan.

Katanya, suspek ditahan di Kuala Lipis pada Sabtu bersama topeng itu dan kini direman sehingga Selasa bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun dan denda, jika sabit kesalahan.

Tiada ulasan: