"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Keputusan lanjutkan PKP akan ditentukan KKM - Ismail

Malaysiakini
Kerajaan belum memutuskan sama ada perintah kawalan pergerakan (PKP) akan dilanjutkan atau sebaliknya selepas tempoh itu tamat pada 14 April depan.

Menteri Kanan (Keselamatan), Ismail Sabri Yaakob berkata keputusan untuk meneruskan PKP hanya akan ditentukan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

"Sama ada kita akan teruskan atau tidak PKP kedua ini belum diputuskan tetapi alhamdulillah kalau kita lihat dari laporan KKM trend dari jumlah positif itu tidak menaik tetapi mendatar.

"Kita doakan jika kepatuhan kepada PKP ini diikuti dengan baik, saya percaya bukat setakat mendatar tetapi mungkin akan menurun.

"Jadi, keputusan untuk meneruskan atau tidak akan ditentukan dan diputuskan oleh KKM," katanya dalam sidang akhbar di Putrajaya hari ini.

Tiada ulasan: