"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Alhamdulillah, mufti Kelantan sembuh dari Covid-19'

N Faizal Ghazali

Mufti Kelantan, Mohamad Shukri Mohamad menjadi salah seorang individu yang disahkan sembuh daripada jangkitan Covid-19.

Menurut sumber, mufti berkenaan dibenarkan keluar wad hari ini selepas kira-kira dua minggu menerima rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu.

"Alhamdulillah, beliau sudah sembuh sepenuhnya daripada jangkitan Covid-19 dan dibenarkan pulang petang tadi," kata sumber yang enggan disiarkan namanya kepada Malaysiakini.

Terdahulu, Mohamad Shukri dimasukkan ke hospital itu pada 18 Mac lalu dan menjalani saringan Covid-19.

Beliau mengalami demam dan mempunyai simptom jangkitan Covid-19 selepas pulang daripada Sarawak.

Difahamkan saringan tersebut mendapati beliau positif Covid-19 dan dimasuk ke wad bagi rawatan lanjut sehingga sembuh sepenuhnya hari ini.

Covid-19 yang bermula dari Wuhan China, kini dilapor menjangkiti hampir sejuta orang di seluruh dunia.

Setakat hari ini wabak berkenaan telah menjangkiti 3,116 orang di negara ini dengan 50 kematian direkodkan.

Daripada jumlah itu, sebanyak 767 pesakit sembuh selepas menjalani rawatan.

Tiada ulasan: