"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

"Tahniah! Setelah penat 'menebuk atap' dapatlah habuan jadi duta khas taraf menteri.

Perlantikan Hadi: Pas jilat ludah sendiri, tidak kena pada masanya
MALAYSIA DATELINE
Ada yang menyifatkan Pas menjilat balik ludahnya sendiri berikutan apa yang telah dikatakan sebelum ini dan ada juga yang menyifatkan ianya adalah habuan selepas penat menebuk atap.

Ada juga yang menyifatkan perlantikan ini tidak ada masalah dengan kebolehannya tetapi tidak kena pada masanya kerana ia bukan keperluan sekarang ini,

Lagipun, dia bukan boleh menjalankan tugas lagi kerana tidak boleh lagi ke Timur Tengah dalam suasana Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sekarang.

Itulah reaksi para pengkritik terhadap perlantikan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Duta Khas Malaysia ke Timur Tengah bertaraf menteri.

Bagi bekas Menteri Agama, Datuk Seri Dr Mujahid Yusof, perlantikan Hadi adalah habuan untuk beliau selepas bersama-sama membentuk kerajaan melalui pintu belakang bersama Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Azmin Ali.

“Tahniah! Setelah penat ‘menebuk atap’ dapatlah habuan jadi duta khas taraf menteri. PH ke 8 tak habis lagi bagi ‘ghanimah’ pada saat negara dilanda krisis terburuk Covid-19,” katanya menerusi twitter.

Bagi Naib Presiden AMANAH itu, Timur Tengah bukan keutamaan dasar luar negara.

“Cukup yang sedia ada untuk tampung dasar kita di Timur Tengah,” tulis Mujahid lagi.

Bagi rakan beliau, Khalid Abdul Samad pula, perlantikan Hadi tidak menjadi keutamaan ketika ini.

Ini kerana negara sudah berbelanja terlalu besar untuk 70 Kabinet yang ada ketika negara perlu memberikan keutamaan kepada menyelamatkan ekonomi rakyat akibat wabak Covid-19.

“Sudahlah Kabinet terlebih saiz, tambah kagi satu menteri,” kata Pengarah Komunikasi AMANAH itu dalam wawancara dengan Jom Chanel, sebuah stesen TV Internet.

Bagi netizen pula, perlantikan Hadi umpama menjilat ludah sendiri oleh Pas.

Ini kerana, Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man telah membantah perlantikan Tan Kok Wai sebagai Duta Khas Malaysia ke China sebelum ini.

Padahal beliau bukannya bertaraf menteri pun.

“Pas Pusat kena jilat balik ludah yang mereka buat dua tahun lepas.

“Kalau tak nak jilat ludah sendiri, tolong hirup air kumbahan najis kat loji IWK agar kembali siuman seperti sedia kala…”tulis netizen #Farid Ibrahim melalui twitternya.

Tiada ulasan: