"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bersih Desak Najib Segera Tubuh IPCMC

Tiga badan bukan kerajaan hari ini mendesak Perdana Menteri Najib Razak menyegerakan penubuhan Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salahlaku Polis (IPCMC) melihat kepada sikap Polis DiRaja Malaysia yang telah bertukar menjadi badan yang anti-Perlembagaan, anti-hak-hak asasi manusia dan amat berat sebelah kepada Barisan Nasional.

Beberapa kejadian kebelakangan ini menunjukkan pihak polis tidak lagi menjadi institusi yang boleh diharap oleh rakyat untuk menegakkan keadilan dan mewujudkan suasana harmoni dalam masyarakat.

Peristiwa anggota polis menceroboh Dewan Undangan Negeri Perak 7 Mei lalu, penangkapan 126 orang yang memakai pakaian hitam diseluruh negara dan penahanan aktivis yang mengadaka acara penyalaan lilin mencalarkan imej polis sebagai badan yang profesional.

-TVAntara.com.my-

Tiada ulasan: