"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

TERKINI : Kenyataan mengenai pembubaran DUN Perak

Oleh:  drs. khalil idham lim

Beberapa hari terakhir ini saya menerima banyak SMS dan membaca banyak posting dalam blog menjangkakan akan berlaku pembubaran DUN Perak dalam waktu terdekat. Sehingga ada yang mengandaikan ianya akan diumukan pada hari ini. 


Setakat makluman yang saya ketahui bahawa memang telah berlaku satu pertemuan dengan pihak Istana di Kuala Lumpur pada petang kelmarin di mana Dr. Zambry Abdul Kadir dan rombongan antaranya Setiausaha Kerajaan Negeri dan Penasihat Kerajaan Negeri telah diterima mengadap di Istana Changkat di Kuala Lumpur.

Namun tidak ada pengesahan apakah yang dibincang dan apakah keputusan dari perbincangan itu.

Oleh itu saya memohon dari semua pihak khususnya para penyokong Pakatan Rakyat supaya tetap bersabar dengan keadaan sekarang ini. Segala andaian dan pengumuman yang tidak ada asas dan sumber yang tidak jelas saya harap diabaikan bagi mengelakkan kembimbangan dan penyebaran berita yang tidak benar dan meresahkan masyarakat.

IPOH: Menurut maklumat yang diperolehi, persiapan yang rapi sedang dilakukan oleh BN dengan perencanaan yang melibatkan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak untuk mengadakan Sidang Tergempar dalam masa terdekat

Maklumat yang saya perolehi juga mendapati usaha ke arah menjayakan Sidang itu sedang dilakukan. Namun Begitu sampai sekarang saya masih belum menerima surat rasmi dari pihak berkenaan.

Tiada ulasan: