"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nizar vs Zambry : Zambry Gila Kuasa, Takut Hadapi Rakyat

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) menyifatkan Dr Zambry Abdul Kadir sebagai orang yang gilakan kuasa kerana mahu menduduki kerusi Menteri Besar Perak tanpa memperdulikan keputusan yang telah dibuat oleh rakyat Negeri Perak semasa Pilihan Raya Umum ke-12 tahun lepas. 

Naib Ketua DPPN Pk, Salman Saleh dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini juga menganggap Dr Zambry sebagai penakut untuk berdepan dengan rakyat kerana enggan membubarkan Dewan Undangan Negeri Perak seperti mana desakan rakyat. 

"Dengan disebabkan melompatnya tiga Ahli Dewan Undangan Negeri yang mana 2 Adun disabitkan dengan pertuduhan rasuah, maka Kerajaan yang diputuskan oleh Mahkamah Rayuan pada hari ini menggambarkan kepada seluruh dunia bahawa kerajaan yang telah dibina oleh Zambry adalah rapuh dan tidak bersih. 

"Jika 2 Adun tersebut gugur kelayakan mereka sebagai ADUN kelak, kerajaan negeri Zambry akan dijatuhkan semula oleh rakyat," kata Salman.

DPPN Pk mencabar Barisan Nasional berdepan dengan rakyat sekiranya mereka berani dan tidak gilakan kuasa kerana hanya melalui pembubaran DUN Perak secepat mungkin rakyat mampu membina semula keharmonian dan kesejahteraan negeri  Perak melalui sebuah kerajaan yang stabil dan bersih. 

"Hanya dengan keputusan rakyat, kerajaan negeri yang akan dibina adalah benar-benar menjadi impian semua rakyat.

"DPPN Pk menegaskan setelah rakyat membuat pilihan mereka melalui pilihan raya semula, semua pihak mesti sama-sama membina semula kerajaan negeri ini," tegas beliau lagi.

-TVAntara.com.my-

Tiada ulasan: