"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: Teoh Beng Hock dibunuh berasaskan kesan didarah di Pejabat SPRM?

Oleh: mohdnoorawang

"Hebuh 1 Malaysia. Slogan Datuk Seri Najib Razak perdana menteri Malaysia. Kematian Teoh Beng Hock menjadi mistri serta penuh tanda tanya. Mengapa pehak polis diraja malaysia tidak mengambil smple tompakan darah ditingkat 14 dan tingkat 15 pejabat SPRM?...

Dalam inkues yang diadakan semua peguam kedua-dua pehak serta peguam kerajaan Selangor termasuk pengendali inkues hadir dan melihat "tapak kejadia".

Dalam pemerhatian peguuam yang hadir terpandang kesan tompokan darah ditangga tingat 14 dan kesan tompakan darah ditingakt 15 pejabat SPRM. Persolanya mengapa polis diraja Malaysia tidak mengambil contuh darah atau kesan darah untuk dijadikan bahan bukti? untuk dianalisa oleh pehak yang berwajib.

Mengikut laporan akhbar maya dan akhbar arus perdana mendedahkan ada laporan kesan darah pada tingakt 14 dan tingakt 15 pejabat SPRM. Namun bilik ditingkat 15 terdapat kesan darah yang dilihat oleh peguam pemerhati kelauraga Teoh. Bilik berkenaan tidak dibenarkan oleh pehak SPRM.

Sekali lagi rakyat Malaysia mahu satu penyiasatan yang rapai bukan sekadar satu inkues sahaja. Umum inkues tidak dapat menyiasat secara jelas dan tidak boleh membuat satu keputusan. Kerana kes inkues di Malaysia tidak ada penyeyudah yang baik. Hamya sekadar menutup kes dan mencari sebab untuk kes.

Kes Teoh Beng Hock yang mati dalam penyiasatan bersama dengan SPRM menjadi titik tolak kerajaan barisan nasional, membuktikan 1 Malaysia rakyat resah gelisah terhadap kepimpinan Datuk Seri Najib Razak.

Kami rakyat Malaysia mahu satu penyiasatan terbuka dimahkamah yang tidak dikausai oleh tangan-tangan jahat dari pemimpin barisan nasional. Begitu juga penubuhan suruhanjaya diraja untuk menyiasat kes Teoh. Jangan jadi Suruhanjaya diraja sebuah sarkas pemimpin umno untuk mencari kepentingan politik umno dan barisan nasional.

-tranungkite.net-

Tiada ulasan: