"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

16 Penyelewengan Terkini Kes Teoh!

dewa
Terkini! Pakar patologi forensic dari United Kingdom , Dr.Peter pula mengaku dirinya dan keluarganya diugut dari memberi keterangan! Siapakah orang itu? Adakah Nazri Aziz yang menakutkan Dr.Pornthip dari Thailand telah menakutkan Dr.Peter pula? Pelbagai pendedahan baru berhubung kematian Teoh menggemparkan Malaysia. Mari lihat 16 Misteri Terkini Kematian Teoh:

PAKAR PATOLOGI FORENSIK UK DAN KELUARGANYA DIUGUT

Dr.Peter Vanezis, pakar patologi forensic dari UK membuat keterangan bahawa dirinya dan keluarganya diugut berhubung kes Teoh.

PAKAR PATOLOGI, DR.PORNTHIP DIUGUT

Pakar patologi masyhur dari Thailand, Dr.Pornthip akhirnya mengambil tindakan membatalkan hasratnya memberi keterangan dalam kes Teoh selepas diugut berulangkali melalui media oleh Nazri Aziz. Karpal Singh sedang berusaha menyerey Nazri Aziz atas kesalahan campur tangan dan menghina mahkamah sehinggalah Ghani Patail sendiri turun padang demi membela Nazri Aziz.

NAJIB MENGHALALKAN ANAK LUAR NIKAH

Terdesak meraih sokongan, Najib dan konco-konconya segera menghalalkan anak luar nikah Teoh dengan memberi keistimewaan mengisytiharkan anak Teoh yang lahir diluar nikah sebagai anak sah taraf. Fuh!! Terasa diri Tuhan pula agaknya si Najib ni. Sepatutnya kita jaga kebajikan anak Teoh, bukan ubah tarah dengan menghalalkan yang jelas tidak sah.

KESAN ‘DARAH’ DI TINGKAT 15

Kesan ‘darah’ sepanjang 2 kaki ditemui di tangga belakang tingkat 15 bangunan. Ini menimbulkan isu samada sesudah Teoh ‘terjatuh’ atau dicampak, mereka yang mencampaknya segera turun untuk melihat mayatnya sebelum panik lalu naik semula ke atas bangunan.

Pihak SPRM kemudiannya menafikan bahawa ini ialah kesan darah.

TALI PINGGANG PUTUS

Logiknya, kalau Teoh terjun seperti yang disaran oleh Nazri Aziz sebelum ini, tentulah tali pinggangnya tidak putus sebegitu. Koroner sewaktu inkues tidak menolak kemungkinan bahawa Teoh telah diletakkan di tingkap dan tali pinggangnya dipegang lalu tiba-tiba putus.

Ini merupakan penjelasan paling logik kerana menurut koroner, tali pinggangnya koyak secara pelik dan bukan kerana digunting dan tidak mungkin tali pinggangnya jadi begitu kerana kesan terjatuh. PEGUAM

DIHALANG LIHAT TINGKAT 15

Peguam-peguam kes inkues dihalang dari masuk tingkat 15 tetapi berdasarkan pemerhatian peguam-peguam di awal kes, wujud kesan yang seperti darah di dinding.

KORONER BUAT PENGAKUAN PELIK

Inkues adalah merupakan suatu penyiasatan kehakiman, biasanya oleh sebuah kumpulan yang dilantik oleh mahkamah (juri), di dalam bidang kuasa common law.

Inkues yang paling biasa adalah satu penyiasatan termasuklah pemeriksaan perubatan oleh seorang koroner terhadap suatu sebab musabab suatu kematian secara mengejut atau tiba-tiba. Di dalam , inkues juga digunakan untuk apa sahaja siasatan atau juga soal jawab.

Dalam kes Teoh, koroner mengakui bahawa pihak polis telah menyarankan kepadanya bahawa Teoh samada mati ‘accident’ atau ‘bukan accident’. Kemungkinan Teoh mati dibunuh atau dicampak langsung tidak diberi. Pihak polis juga tidak memberi sebarang gambar atau foto si mati untuk memudahkan koroner membuat hipotesis.

SIASATAN TIDAK MENYELURUH

Pihak polis, seperti juga Utusan Malaysia, hanya mengehadkan kemungkinan kematian berpunca dari Teoh terjun atau Teoh accident. Ini suatu yang pelik. Sepatutnya, polis buat siasatan samada Teoh dibunuh atas motif politik dan musuh-musuh politiknya patut dipanggil untuk disiasat sama. Hanya tunang, ahli keluarga dan pegawai SPRM dipanggil sedangkan musuh politik beliau yang jelas mempunyai motif bersuka-ria tanpa dipanggil memberi keterangan.

Wow..

MOTIF PEMBUNUHAN Ezam dengan celuparnya mendakwa bahawa DAP yang berkemungkinan membunuh Teoh untuk menutup mulutnya. Ini satu ayat bodoh dari UMNO kerana kematian sah berlaku selepas keterangan penuhnya sudah di ambil. Motif ini tidak munasabah dan tuduhan ini cukup keji.

Kalau DAP yang bunuh, tentulah ia berlaku sebelum keterangan penuh si mati di ambil. Motif yang lebih kuat ialah UMNO di sebalik semua ini kerana UMNO benci kepada DAP dan si mati. Ayat-ayat zalim pemimpin dan ahli UMNO berhubung si mati menzahirkan lagi kebencian membuak-buak ahli UMNO kepada DAP dan si mati.

LOKASI KEMATIAN

Polis turut percaya bahawa si mati jatuh/dicampak dari tingkat 14 milik SPRM. Tentulah pelik jika orang luar boleh keluar masuk bangunan SPRM. Logiknya, hanya pegawai SPRM atau orang kerajaan (sila baca sebagai UMNO) yang boleh keluar masuk bangunan SPRM. Kematian ini dilihat oleh ramai penganalisis sebagai suatu mesej yang hendak dihantar kepada Pakatan Rakyat.

WAKTU SOAL SIASAT YANG PELIK

SPRM mendakwa si mati di soal siasat sehingga 3:35 pagi sekalipun si mati hanyalah saksi! Lawak apakah ini? Warganegara Malaysia lazaimnya tidur pukul 1 pagi. Penahanan ini dilihat lebih sebagai satu penderaan dan berkemungkinan suatu set-up agar kematian si mati berlaku pada waktu yang tidak ramai orang.

TEOH INGIN TIDUR DI SPRM?

SPRM membuat kenyataan pelik apabila mengatakan bahawa si mati TIDAK MAHU BALIK selepas di soal-siasat dan ingin tidur di SPRM (sofa SPRM). Ini cukup tak masuk akal. Mana-mana insan normal yang berpeluang balik akan segera memanggil teksi dan balik saja. SPRM buknlah suatu hotel mewah, malah bukan suatu hotel pun. Malah cukup pelik SPRM boleh membenarkan orang tidur saja di sofanya.

Kalau di balai polis pun akan di halau balik.

MISTERI HANDPHONE SI MATI

Kalau si mati sekadar seorang saksi seperti yang didakwa oleh SPRM, mengapa SPRM mengambil handphone si mati. Selepas didesak oleh DAP, SPRM mengatakan SPRM akhirnya sudah menyerahkan handphone tersebut kepada polis. Adakah ada apa-apa maklumat yang di delete?

SOALAN AJAIB PIHAK POLIS

Soalan polis kelihatan lebih kepada hendak melepaskan SPRM. Contohnya, 'adakah si mati hisap rokok? - untuk menunjukkan kemungkinan si mati hisap rokok lalu jatuh dari atas bangunan". Soalan lain, 'adakah si mati kelihatan suicidal?- untuk menunjukkan si mati bunuh diri'.

Sepatutnya , polis kena tanya soalan seperti ini: Si mati seorang DAP yang merupakan musuh politik UMNO. Adakah si mati mempunyai mana-mana musuh politik/ahli UMNO yang marah atau bermusuh dengannya? . Sepatutnya, polis bertanya, 'Adakah si mati pernah diugut oleh sesiapa, termasuk pihak polis atau SPRM?' .

PUTAR BELIT MEDIA UMNO

Media UMNO bersungguh-sungguh cuba hendak menjadikan isu ini suatu isu perkauman! Ini cukup misteri. Cubaan media UMNO hendak menjadikan isu ini isu perkauman seolah-olah menunjukkan ada sesuatu yang hendak dirahsiakan dan seperti ada dalang disebaliknya. Apakah dalang kes Altantuya merupakan dalang dalam kes ini?

SURUHANJAYA BEBAS YANG TIDAK BERFUNGSI

Najib dulu mengumumkan bahawa Suruhanjaya bebas yang akan ditubuhkan berhubung kematian Teoh tidak akan menyiasat cara-cara kematian/pembunuhan Teoh. Alangkah bodohnya.. Najib juga menghalang suruhanjaya bebas dari memulakan tugas sehingga inkues selesai yang entah bila agaknya..

-tko-

Tiada ulasan: