"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Abdullah Badawi dan tunggul-tunggul dalam kabinet kini

Penarik Beca

Dalam posting bertajuk "Malaysia's generosity", Tun Dr Mahathir menulis:Abdullah has caused Malaysia to lose at least US100 billion dollars (about RM320 billion) of Malaysia's oil in this agreement.

Hello, Tun Abdullah Ahmad Badawi dari parti mana? Dia Perdana Menteri mewakili kerajaan mana?

Apa yang pasti, sebahagian besar anggota kabinet Abdullah masih lagi bermaharajalela dalam kabinet hari ini, termasuk Datuk Seri Najib Tun Razak. Abdullah merugikan negara sampai begitu punya berlambak, depa semua buat apa? Jadi tunggui ka? Jadi setan-setan bisu? Adakah kabinet hari ini dikepalai dan dianggotai oleh tunggui-tunggui?

Agaknya kerana itulah Dr Mahathir pernah menyifatkan Najib tidak cekap,lemah dan pengecut, tidak menunjukkan sebarang kekuatan dalam bidang politik dan lebih bersifat seorang pengikut dari seorang pemimpin.

Beliau juga
tidak yakin Najib mampu menghadapi cabaran berikutan kemelesetan ekonomi global.

Jika pandangan Dr Mahathir tentang Najib itu benar semuanya, agaknya sebab itulah juga Najib mengambil Yahudi Zionis di dalam
Apco Worldwidesebagai tempat beliau memohon petunjuk.

Adakah kita akan berpeluk tubuh sahaja ketika negara ini berperdanamenterikan pak yet atau pecacai yang memohon petunjuk Yahudi Zionis? Belanja hampir
RM77 juta duit rakyat, duit kita, untuk memohon petunjuk Yahudi Zionis.

Tiada ulasan: