"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahkamah Dengar Permohonan Gugur Kes, Anwar Buat Laporan Polis

Perbicaraan kes konspirasi terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini, bermula dengan Karpal Singh memfail permohonan supaya pendakwaan terhadap ketua pembangkang itu, digugurkan.

Hujah peguam utama Anwar itu, skandal percintaan antara Timbalan Pendakwa raya, Farah Azlina Latif dengan pengadu dalam kes berkenaan, Saiful Bukhari Azlan mempengaruhi kes berkenaan.

Bagaimanapun, Ketua Pendakwa raya membantah permohonan itu tetapi bersetuju supaya kes berkenaan ditangguh seketika.

Hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah bersetuju untuk mendengar permohonan Karpal tetapi disebabkan peguam belum bersedia, perbicaraan ditangguh seketika

Dalam pada itu, Anwar membuat laporan polis berhubung skandal kedua-dua individu berkenaan.
Anwar didakwa mmeliwat bekas pembantunya itu di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, Kuala Lumpur, antara 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Seseorang individu yang sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan disebat.

Tiada ulasan: