"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Yahudi benarkan bayi dibunuh

satubenih
27 July 2010 - Haaretz
Pihak polis Israel membebaskan ketua rabbi dari sebuah yeshiva terkemuka beberapa jam selepas ditahan kerana menggalakkan pembunuhan bukan-Yahudi. Rabbi Yitzhak Shapira, ketua Od Yosef Hai Yeshiva dan penulis buku "The King's Torah," ditahan awal pagi kelmarin di rumah beliau di kawasan penempatan Yitzhar,

Tebing Barat. Kandungan bukunya itu menjelaskan bagaimana bukan-Yahudi boleh dibunuh mengikut halakha (undang-undang agama Yahudi).

Selepas menjalankan operasi menggeladah di yeshiva tersebut, para detektif telah merampas 30 salinan buku berkenaan. Operasi siasatan dan penangkapan dijalankan atas perintah Timbalan Pendakwa Negeri Shai Nitzan.

Buku tersebut, yang diterbitkan dalam bulan November 2009, bermula dengan prakata yang menyatakan membunuh bukan-Yahudi adalah dilarang – tetapi kemudiannya dihuraikan dengan jelas tentang konteks di mana pembunuhan boleh dilakukan.
Menurut Shapira, membunuh bukan-Yahudi yang mengancam negara Israel adalah dibenarkan, sekalipun dia seorang yang taat setia kepada Yahudi.

Selanjutnya di sini

Sumber : beritaislamglobal.blogspot.com dari Haaretz

Tiada ulasan: