"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gadis remaja dirogol Bangla

HULU SELANGOR: Wajah murung seorang gadis remaja yang tiba-tiba enggan bercakap akhirnya membongkar tragedi sedih apabila mangsa pernah diperkosa seorang pekerja kilang warga Bangladesh.

Mangsa yang berusia 16 tahun dikatakan dirogol lelaki terbabit di dalam bangunan kilang tempat mangsa bekerja di Batang Kali, di sini, menyebabkan mangsa mengalami trauma akibat kejadian itu. Dalam kejadian jam 1.30 tengah hari, Jumaat lalu, mangsa yang ketika itu sedang bekerja mendakwa dipaksa seorang rakan sekerjanya masuk ke dalam stor.

Sumber polis berkata, remaja terbabit yang mengenali suspek sebagai rakan sekerjanya kemudian diheret tangan masuk ke dalam stor berkenaan sebelum diperkosa.

“Mangsa kemudian ditinggalkan di stor sebelum lelaki Bangladesh terbabit keluar daripada stor untuk menyambung kerjanya,” katanya. Menurutnya, tiga hari selepas kejadian itu, mangsa yang kelihatan muram dan tidak berdaya ditanya ahli keluarganya, menyebabkan remaja itu menceritakan kejadian dia dirogol.

Susulan itu keluarga mangsa terus membuat laporan di Ibu Pejabat Polis (IPD) Hulu Selangor berhubung kejadian berkenaan. “Malah, mangsa dirujuk ke Hospital Selayang sebelum ditempatkan di wad selama tiga hari untuk pemeriksaan. Laporan perubatan mendapati mangsa dirogol berkali-kali. “Anggota polis berjaya menahan lelaki warga Bangladesh itu untuk siasatan lanjut. “Suspek ditahan reman tujuh hari sehingga 2 Oktober untuk soal siasat. Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan,” katanya.
-hmetro-

Tiada ulasan: