"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Berita lawak dari utusan malaysia

Isu Ketuanan Melayu: 1,000 berarak ke Istana Kayangan



SHAH ALAM 3 Dis. - Kira-kira 1,000 orang terdiri daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu berarak ke Istana Bukit Kayangan bagi menyerahkan memorandum bagi membantah isu menggadaikan dan menghapuskan perkataan Melayu.

Seramai 100 anggota polis berkawal di pintu istana bagi mengawal pergerakan kumpulan tersebut.

Memorandum diserahkan Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamizun Khairuddin kepada Pegawai Pengiring Sultan Selangor, Komander Ahmad Ramli Kardi.

Perarakan secara aman itu kemudian bersurai kira-kira pukul 3.30 petang.
-Utusan-

Cuba baca berita tvselangor bawah ni pula

GAPS enggan jawab isu Syabas dan air, hanya 80 orang hadir serah memo

SHAH ALAM, 3 DIS: Hanya kira-kira 80 orang, hadir untuk menyerahkan memorandum tajaan sebuah pertubuhan bukan kerajaan kepada Istana Selangor dalam cubaan untuk mengalih tumpuan rakyat daripada usaha Syabas menaikkan harga air sebanyak 37 peratus.

Sebilangan daripada penunjuk perasaan itu dikatakan pekerja Syabas yang dipaksa oleh majikan meninggalkan tugas dan hadir sama menyerahkan memorandum itu selepas solat Jumaat.
*kalau campur dengan polis dan bayang-bayang yang ada atas jalan itu pun tak sampai 1,000 orang lagi - kerengga

Tiada ulasan: