"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Turki akan bertindak jika Israel serang Lebanon

BEIRUT: Turkey tidak akan berdiam diri jika Israel menyerang Lebanon atau Jaluran Gaza, kata Perdana Menteri Turkey, Encik Recep Tayyip Erdogan, yang melawat Beirut kelmarin, lapor Xinhua.

Bercakap dalam satu persidangan anjuran Kesatuan Bank Arab (UAB), Encik Erdogan berkata negaranya tidak akan berdiam diri jika Israel menyerang Lebanon 'dengan kereta kebal dan pesawat paling canggih untuk membunuh wanita dan kanak-kanak, serta meranapkan sekolah dan hospital.'

Ketegangan antara Turkey dengan Israel memuncak pada Mei lalu apabila askar Israel menyerang sebuah kapal Turkey yang membawa aktivis yang menentang kepungan Israel ke atas Jaluran Gaza. Sembilan aktivis terbunuh dalam operasi itu.

-Agensi-

Tiada ulasan: